Direktlänk till inlägg 3 februari 2019

Det gick inte att hitta inlägget.
Kontrollera URL:en och försök igen.
Av Siv Aksila - Måndag 25 mars 09:20

Min man har inte fått sin deklarationsblankett. Han har inget bank-id och är beroende av koderna för att kunna göra deklarationen. Kollar hos Skatteverket. Blanketten skulle ha varit här den 15 mars. Frågar varför den inte kommit på chatten. Det gå...

Av Siv Aksila - Fredag 22 mars 10:27

Jag sitter vid min dator en vanlig fredagsmorgon i mars och vet inte riktigt vad jag ska företa mig. För en stund sedan bläddrade jag igenom mina digitala nyhetsmedier, liksom jag bläddrade igenom papperstidningen vid frukost. Hörde att allt fler a...

Av Siv Aksila - Onsdag 20 mars 14:40

Svartmåla inte! Uppmanar Eskilstuna-Kuriren politikerna i dagens ledare. Vad som avses framgår inte. Därför tänkte jag komma med mina synpunkter i frågan. Under mina år inom svensk industri arbetade jag tillsammans med invandrare. Alla vi som har g...

Av Siv Aksila - Tisdag 19 mars 09:29

Mörkret ligger tungt över vägen framför mig. Himlavalvet ovanför mig – som tidigare lyst upp tunga nätter – är svart som sot. Ljuset från den usla gamla ficklampan jag fick med mig på färden visar snart inte var jag ska sätta ner fötterna...

Av Siv Aksila - Lördag 16 mars 15:34


      Hur många krig klarar mänskligheten? Ett oändligt antal, tycks det, de börjar, tar slut, andra tar vid om inte de gamla startas upp igen av en eller annan obegriplig orsak. Vi är åtta miljarder som kan dö av skottskador eller svält, av...

Skapa flashcards