Direktlänk till inlägg 9 april 2024

Heter det inte att kunden alltid har rätt?

Av Siv Aksila - Tisdag 9 april 09:25

Leverans från ICA Maxi. Skönt att slippa gå runt på stengolvet och plocka ihop varorna. Skönt att slippa bära dem tre trappor upp. Alltså värt de 149,50 det kostar.

Men…

Förra gången hade plockarna spridit frysvarorna så att de låg i olika kassar. Leveransen var ganska sen så jag skyndade mig att slänga in dem i frysen för att senare upptäcka en hinna av små istappar över kåldolmarna när jag öppnade förpackningen. Det betyder att de varit på väg att tinas upp och blev infrusna igen. Inte bra alls.

Först la jag in beställning på frysvaror den här gången också, men ångrade mig, gick in och tog bort dem – och råkade beställa en ny sats med frusen kyckling i stället för färsk eftersom jag missbedömde förpackningen – usch! Hur kan jag göra något så simpelt att erkänna att jag gör fel? Som om det inte hänt tidigare….

Men tinade räkor och halvtinad lax lämpar sig inte att frysas om.

Sen skrev jag ett mejl till ICA Maxis kundtjänst. Frågade om de hade frysar i bilarna. Talade om att frysvarorna måste ligga i en och samma kasse för att hålla sig frusna.

Svaret förvånar mig. Personen sitter ju trots allt i en kundtjänst och borde vara mån om kunderna.

Ja, de har frys i bilarna och om det är något ska jag kontakta chauffören.

Chauffören som var ute ur huset innan jag släpat in varorna i köket och satt i bilen när jag började plocka upp dem och förmodligen hade slutat för dagen innan jag fått telefonnumret från ICA Maxi. Och som kanske inte var den person som plockade varorna.

Att inte kunna skriva ”OK. Vi kollar upp det och säger till personalen att frysvaror måste packas för sig och att de ska förvaras i bilfrysen (om den nu finns)” är ganska dåligt. Att skylla på andra och inte ta ansvaret själv är ett vanligt Eskilstunasyndrom men den personen bör byta jobb.

Nu kommer jag att köpa räkorna och laxen och broccolin och vad det mera var någon annanstans och samla på mig en lista på torrvaror att beställa från ICA Maxi nästa gång men den beställningen kommer att dröja.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Siv Aksila - Lördag 27 april 13:35


  På nyheterna sa de att kriget i Gaza förorsakat 37 miljoner ton rasmassor. Uträknat på 100 lastbilar per dag kommer det att ta 14 år att frakta bort alltsammans. Hur är det i Ukraina? Kan de ens hålla redan på nollorna? Alltsammans måste byggas ...

Av Siv Aksila - Torsdag 25 april 19:35

Trött. Jag är så trött att jag vill lägga mig ner och gråta eller ställa mig och skrika vid minsta motgång, trots att det inte finns några motgångar som motiverar att jag gråter eller skriker. Allting flyter på alldeles oförskämt bra. Förmodligen h...

Av Siv Aksila - Fredag 19 april 21:05

Aftonbladet 20240418 Delar av Stora barriärrevet utanför Australiens kust riskerar att dö efter månader med rekordvarmt havsvatten. ”Från februari 2023 till april 2024 har signifikant korallblekning dokumenterats på både norra och södra hal...

Av Siv Aksila - Måndag 25 mars 09:20

Min man har inte fått sin deklarationsblankett. Han har inget bank-id och är beroende av koderna för att kunna göra deklarationen. Kollar hos Skatteverket. Blanketten skulle ha varit här den 15 mars. Frågar varför den inte kommit på chatten. Det gå...

Av Siv Aksila - Fredag 22 mars 10:27

Jag sitter vid min dator en vanlig fredagsmorgon i mars och vet inte riktigt vad jag ska företa mig. För en stund sedan bläddrade jag igenom mina digitala nyhetsmedier, liksom jag bläddrade igenom papperstidningen vid frukost. Hörde att allt fler a...

Ovido - Quiz & Flashcards