Alla inlägg den 24 september 2023

Av Siv Aksila - 24 september 2023 10:32

Vaknade tidigt. Gick på toa. Låg och lyssnade på en helikopter som hovrade över området i närmare en halvtimme. Vet att polishelikoptern snurrar omkring ibland för att vara förberedda när något händer men kunde ändå inte låta bli att stiga upp för att kolla om något hänt. Men klockan fem en söndagsmorgon? Hittade inget.

Drack ett glas Proviva som frukost. Sedan ett glas vatten. Och ett till.

När jag skulle gå till sängs i torsdags kändes magen som en uppspärrad ballong – trots att jag inte ätit på flera timmar – samma på morgonen. Drack lite yoghurt till frukost. Kämpade för att klara av att ta mig till källaren (för att hjälpa maken att hänga upp lakanen) och beslutade i all hast att hoppa över resten av morgonens trappspringande.

Viktigare att ta hand om högreven som jag plockat ut ur frysen på kvällen. Inte bästa dagen att göra kalops på.

I går morse plingade det i emaljen när små bajskulor tog sig ut till toastolen. Jag drack vatten, massor av vatten, för att bli lösare i magen men hur bedömer jag den kvantitativt? Magen är fortfarande inte OK. Det har med min galloperation att göra.  Ingen talade om de komplikationer som kunde uppstå och hur de ska hanteras. Frågan är om någon vet.

I stället för att skriva ett ironiskt inlägg om Tidöpartiernas klimatpolitiska timing – ge MSB mindre anslag veckan innan delar av E6:an rasar och samtidigt lägga pengar på att sänka bensinpriserna – kan man förklara att man inte vill bli omvald på ett tydligare sätt? – ojade jag mig över att magen var i olag.

Tala om perspektiv på tillvaron.

Nu blev jag sittande vid mina digitala morgontidningar redan vid sex. Linus Lakso, nominerad till posten som språkrör i MP, tillika Eskilstunabo, har ett inlägg i Dagens ETC, där han skriver att MP behöver förbättra politiken på tre områden. Det har han rätt i men vore det inte bättre att ge förslag på hur den nya politiken ska se ut?

Inte subventionerade leasingbilar, Linus, utan bilpooler utan fasta avgifter. 






Ovido - Quiz & Flashcards