Direktlänk till inlägg 17 februari 2024

Lördagen den 17 februari 2024

Av Siv Aksila - Lördag 17 feb 03:03

02.50 Snöflingor faller ner på gatan som just befriats från förra gångens lager av snö. Vaknade vid halv två av att makens sänglampa fortfarande lyste. Släckte den. Somnade inte om. Tvingades till slut att stiga upp – inte minst för att slippa tänka på sådant jag inte rår över.

Avslutade kvällen genom att gå in på SVT Play och se I väntan på Armageddon. För mig, som inte är där, blir det svårt att uppskatta den makt som rörelsen har men de tycks dominera det republikanska partiet och har uppenbarligen fått alltför mycket makt över armén. Oroväckande.

Som ateist började jag skratta när jag hörde vad spektaklet går ut på. När Israels folk har återfått hela sitt land kommer Jesu tillbaka och vi står inför domedagen. Palestinierna måste utrotas – eller förvisas? – enligt bibeln har de ingen rätt till landet. Det är alltså därför Biden fortsätter att skicka vapen dit.

Skrämmande. Särskilt med tanke på att USA har flest kärnvapen av alla länder. Om man nu tror att domedagen närmar sig – varför vägrar man att erkänna klimatförändringarna? 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Siv Aksila - Torsdag 25 april 19:35

Trött. Jag är så trött att jag vill lägga mig ner och gråta eller ställa mig och skrika vid minsta motgång, trots att det inte finns några motgångar som motiverar att jag gråter eller skriker. Allting flyter på alldeles oförskämt bra. Förmodligen h...

Av Siv Aksila - Fredag 19 april 21:05

Aftonbladet 20240418 Delar av Stora barriärrevet utanför Australiens kust riskerar att dö efter månader med rekordvarmt havsvatten. ”Från februari 2023 till april 2024 har signifikant korallblekning dokumenterats på både norra och södra hal...

Av Siv Aksila - Tisdag 9 april 09:25

Leverans från ICA Maxi. Skönt att slippa gå runt på stengolvet och plocka ihop varorna. Skönt att slippa bära dem tre trappor upp. Alltså värt de 149,50 det kostar. Men… Förra gången hade plockarna spridit frysvarorna så att de låg i olika...

Av Siv Aksila - Måndag 25 mars 09:20

Min man har inte fått sin deklarationsblankett. Han har inget bank-id och är beroende av koderna för att kunna göra deklarationen. Kollar hos Skatteverket. Blanketten skulle ha varit här den 15 mars. Frågar varför den inte kommit på chatten. Det gå...

Av Siv Aksila - Fredag 22 mars 10:27

Jag sitter vid min dator en vanlig fredagsmorgon i mars och vet inte riktigt vad jag ska företa mig. För en stund sedan bläddrade jag igenom mina digitala nyhetsmedier, liksom jag bläddrade igenom papperstidningen vid frukost. Hörde att allt fler a...

Ovido - Quiz & Flashcards