Direktlänk till inlägg 22 maj 2022

????

Av Siv Aksila - 22 maj 2022 15:44

Söndag. På morgonen var vi ute vid Volvo Fritidsanläggning. Min man bastade, jag tränade, men det är inget att skryta över; varje steg på löpbanan är ren tortyr. Efteråt fikade vi på Amarant.

-          Om vi någon gång ska komma iväg på någon resa måste vi göra det nu medan jag fortfarande klarar av att gå åtminstone korta sträckor, sa jag till honom och han höll med, vi får se vad det blir av det.

På eftermiddagen tog vi en cykeltur till en möbelaffär. Vilken behöver jag inte tala om. Det finns inte mycket att välja på i Eskilstuna. Avsikten var att hitta ett lite mindre datorbord som förberedelse inför en flytt som kommer allt närmare. De finns men är för höga för mig. Allting är numera för högt för mig.

Men nu vet jag varför människor behöver så stor boendeyta. Möblerna måste få plats.

Det skulle vara näst intill omöjligt att få plats med en enda av sofforna i vårt vardagsrum. Och sängarna? Ännu värre.

Försäljarna av robotdammsugare måste göra goda affärer. Det går inte att dammsuga under vare sig soffor eller sängar med en traditionell dammsugare. Såvitt det inte finns robotgolvtorkare kan du glömma tanken på att torka golvet under möblerna. Och jag som bara är en och femtio, jag kommer inte upp i sofforna och varken upp i eller ner från sängarna utan någon form av handikappredskap.

Och du som planerar att skaffa småknattar, du behöver inte tro att ett barn någonsin kommer att kunna ta sig upp i din nya säng för att gosa med mamma och pappa. Som tur är för det är knappast möjligt att åtgärda ett av de missöden som lätt drabbar småbarn.

Men det är bra. Det gynnar andrahandsmarknaden. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Siv Aksila - Lördag 27 april 13:35


  På nyheterna sa de att kriget i Gaza förorsakat 37 miljoner ton rasmassor. Uträknat på 100 lastbilar per dag kommer det att ta 14 år att frakta bort alltsammans. Hur är det i Ukraina? Kan de ens hålla redan på nollorna? Alltsammans måste byggas ...

Av Siv Aksila - Torsdag 25 april 19:35

Trött. Jag är så trött att jag vill lägga mig ner och gråta eller ställa mig och skrika vid minsta motgång, trots att det inte finns några motgångar som motiverar att jag gråter eller skriker. Allting flyter på alldeles oförskämt bra. Förmodligen h...

Av Siv Aksila - Fredag 19 april 21:05

Aftonbladet 20240418 Delar av Stora barriärrevet utanför Australiens kust riskerar att dö efter månader med rekordvarmt havsvatten. ”Från februari 2023 till april 2024 har signifikant korallblekning dokumenterats på både norra och södra hal...

Av Siv Aksila - Tisdag 9 april 09:25

Leverans från ICA Maxi. Skönt att slippa gå runt på stengolvet och plocka ihop varorna. Skönt att slippa bära dem tre trappor upp. Alltså värt de 149,50 det kostar. Men… Förra gången hade plockarna spridit frysvarorna så att de låg i olika...

Av Siv Aksila - Måndag 25 mars 09:20

Min man har inte fått sin deklarationsblankett. Han har inget bank-id och är beroende av koderna för att kunna göra deklarationen. Kollar hos Skatteverket. Blanketten skulle ha varit här den 15 mars. Frågar varför den inte kommit på chatten. Det gå...

Ovido - Quiz & Flashcards